Gjelder følgende lokaler/rom:
- 1 etasje: Storsal, foaje/garderobe/toaletter, scenegarderober, kantine og kjøkken
- 2. etasje: kommunestyresal, toaletter/garderobe, spisesal, kjøkken og formannskapssal
1. Spesielle regler:
- På grunn av begrensinger i rømmingsveier tillates max 450 personer i lokalene.
- Samfunnshuset har ikke vaktmestertjeneste på kveld/helg, slik at utlevering av nøkler og orientering om bruken av lokalene skal skje i vaktmesters arbeidstid fra 7 - 15.
- Heising og nedtaking av flagg må besørges av leietaker.
- Levende lys er ikke tillatt i bygget.
- Ansvarlig leietaker/arrangør for arrangement i bygget skal være fylt 18 år.
- Eventuell bevertning må avtales med ekstern leverandør.
2. Ansvarlig leietaker/arrangør er pliktig til gjennom vaktmester å gjøre seg kjent med:
- plassering og bruk av brann- og slokkeutstyr
- alarmanlegg og rømmingsveier
- rigging og bortrydding før/etter arrangementet
- bruk av kjøkken og oppvaskmaskin
3. Leietaker skal utpeke ansvarlig for arrangement inklusive vakthold. Ansvarlig for arrangementet forplikter seg til følgende utover pkt 1:
- Eventuell søknad om skjenkebevilling skal skje til Servicekontoret og i god tid, og senest 14 dager før arrangementet.
- Rigging av bord/stoler, rydding/vasking av bord og stoler, samt å stable disse etter avtale med vaktmester. Rydding/vasking av kjøkken. Kopper/kar/bestikk skal vaskes i oppvaskmaskinen og settes på plass.
- Alle gulv skal moppes over slik at renholderen møter kun ordinært renhold etter arrangementet. Ekstra renhold utover dette vil bli fakturert.
- Avfallet skal legges i anviste søppelsekker/stativer. Vaktmester tilrettelegger dette.
- Klargjøring av lokalene for ny utleie skal utføres umiddelbart etter arrangementet.
- Ødelagt inventar/utstyr skal føres opp på liste. Dette skal erstattes av leietaker.
- Slokking av lys og avstenging av lokalene/bygget etter endt bruk.
- Antall solgte billetter skal meldes inn til utleier.
- Spesielle behov skal avtales ved bestilling til Servicekontoret/vaktmester.
Tilkalling og ekstraarbeid for vaktmester/renholder vil bli fakturert. Som ansvarlig representant for leietaker godtas ovenstående regler/vilkår. Meldal, den ……………………… ………………………………… ………………………………… Utleier Leietaker Bruksanvisning nøkkelkort Meldal Samfunnshus Når døra skal stå ulåst/åpen under møter/arrangement:
- Vis nøkkelkortet to ganger etter hverandre foran kortleseren. Denne vil da pipe i 5 sekunder – dette indikerer at døra åpnes og forblir åpen
- Når du forlater lokalet må kortet vises foran kortleseren en gang – og døra låses
Husk å sjekke at døra er låst når du forlater lokalene! Når døra skal låses/være stengt etter inngang/under møter/arrangement:
- Vis nøkkelkortet en gang. Grønn mann vises og du kan gå inn. Døra låses umiddelbart etter innngang.
- Når du forlater lokalet trenger du ikke dra kort for låsing
Husk å sjekke at døra er låst når du forlater lokalene! Mellom kl 16.59 og 17.01 låses døren automatisk og må åpnes igjen i henhold til forklaring over. Dette pga. møter som foregår etter kommunens arbeidstid/åpningstid, og sikkerhet for at døra er låst når møtedeltakerne forlater samfunnshuset. Av sikkerhetsgrunner vil også dørene låses automatisk etter kl 02.00. Det vises til reglement på første side om hvordan lokalene skal forlates, og at det skal ryddes og vaskes etter bruk, om ikke annet er avtalt med utleier. Ved ødeleggelser av inventar/utstyr vil den som står som ansvarlig leier av lokalene stå til ansvar for dette. Faktura vil da bli sendt ut i etterkant. Nøkkelkort skal leveres tilbake til Servicekontoret så snart som mulig etter endt leieperiode. Om ikke vil kortet bli ført med på utleiefakturaen. Rev. 08.10.12/HETA |